joi, noiembrie 11, 2021

Informarea care e la un pas de dezinformare

De citit!

Informarea care e la un pas de dezinformare

Informarea care e la un pas de dezinformare este la doi pași de fake-news.

În comunicare există un principiu simplu, care spune că dacă nu dai informația oficială, oamenii își vor umple golul cu informații din alte surse. Este în această afirmație, deja o jumătate din definiția fake-news, acest bau bau al informației digitale.

Pentru că o știre falsă fie ea mincinoasă sau manipulatoare, poate circula în primul rând în lipsa informației reale. Atâta timp cât informația reală este pusă în circuit, locul pentru interpretări și speculații se reduce. În cultura organizațională se spune că dacă vrei ca angajații să nu bârfească despre o situație, emite un comunicat oficial.

Venim din vremuri opace, în care relațiile publice au lipsit cu desăvârșire iar comunicarea dinspre instituții spre cetățeni era centralizată, cenzurată și propagandistică. Te-ai aștepta totuși ca în zilele noastre, și mai ales în pandemie și mai ales când există un Grup de Comunicare Strategică, ca lucrurile să fie făcute ca la carte.

Te-ai aștepta…Ne-am aștepta…

Pisica neagră peste fileu

Am auzit și am văzut că se încearcă aruncarea pisicii moarte cu ținta ratată de vaccinări (țintă care a fost declarată prin vară ca fiind câștigătoare dar devenit ratată între timp, fără a mai fi declarată) pe seama rețelelor de socializare și a fake-news-ului. Noroc că de partea cealaltă a fileului, presa a reușit să ,,scoată serva” și să trimită înapoi pisica.

În minunatul reportaj realizat de PressOne, vedem în adevărata splendoare, armata de comunicare în exercițiul funcțiunii.

Cum golești de conținut o meserie

Nu știu cum se face, dar orice meserie ,,se încape” în sistem, sfârșește prin a fi golită de sens și conținut. Așa se face că avem ofițer de presă care nu vorbește cu presa și reprezentant al biroului de comunicare, care nu își comunică numele și funcția. Așa se face că oamenii ajung să fie convinși că rolul purtătorului de cuvânt este să te ducă cu preșul, că rolul biroului de Relații cu Publicul este să cosmetizeze gafele conducerii și că rolul departamentului de Marketing este reponsabil cu reclama mincinoasă și mentalizarea clienților spre veșnica cumpărare.

Nu dragi cititori, acestea sunt roluri pervertite, golite de conținut, reinventate după chipul și asemănarea celor care ne conduc.

De ce te intereseză cum mă cheamă?

Este în codul deontologic al oricărei meserii, și cu-atât mai mult a celor din aria comunicării, să te prezinți cu nume, prenume și funcție, în primul rând ca politețe, în al doilea pentru a nu consuma degeaba timpul partenerului de discuții constatând că ai vorbit 5 minute cu persoana nepotrivită, în al treilea rând pentru a-ți asuma poziția și rsăpunderea funcției de pe care vorbești. Comunicator care nu se prezintă încă nu s-a mai auzit, decât în reportajul PRESSONE, pe care vă invit să-l vedeți, pentru a mai servi o porție de negrală din smagul administrativ românesc.

Reportaj PressOne

P.S. Cum să răspundă un simplu angajat al unui birou de comunicare cine este, atâta timp cât un birou întreg de comunicare încă și STRATEGICĂ este secret? În 20 mai 2020,după ce țara a trecut prin starea de urgență, componența acestui Biroului de Comunicare Strategică, era secretă! Nu știu cât de strategic comunică un asemenea birou, dar cu siguranță comunică ,,în secret”.

Articolul precedentGloria, o nouă înfrângere
- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Slide Reclame animate Atelierul de imagini publicitate și marketing
online
Accesează pagina!

Ultima oră

Informarea care e la un pas de dezinformare

Nu dragi cititori, acestea sunt roluri pervertite, golite de conținut, reinventate după chipul și asemănarea celor care ne conduc.

Mai multe articole de acest fel

- Advertisement -spot_img
%d blogeri au apreciat: