joi, august 19, 2021

Băncile din România au investit milioane de euro în proiecte de digitalizare

De citit!

Băncile din România au investit milioane de euro în proiecte de digitalizare

Băncile din România au crescut investiţiile în automatizarea proceselor, astfel că în 2020 au fost investiţi peste 200 de milioane de euro în proiecte de digitalizare, potrivit unui comunicat de presă al Horvath care citează o analiză a companiei de consultanţă bancară Finnoconsult.

Înregistrarea şi deschiderea de conturi online a devenit o practică tot mai frecventă şi pe plan local, anul trecut ajungând la cel mai înalt nivel de până acum. Astfel, 60% dintre bănci permit deschiderea complet online, end-to-end, a conturilor, faţă de 25%, în 2019. Aceste date au fost relevate prin intermediul analizei bancare internaţionale FinnoScore, care a măsurat şi comparat competenţele digitale a peste 200 de bănci din 25 de ţări din Europa şi America de Nord, în 2020. Raportul este realizat începând din 2015, de compania de consultanţă bancară Finnoconsult, parteneri ai Horvath. În ediţia din 2020 au fost incluse opt bănci din România, iar ţara noastră a reuşit să se claseze între primele zece.

Băncile prezente în analiza FinnoScore au fost analizate în funcţie de peste 300 de criterii, împărţite în 12 categorii, printre care: vânzările online, comunicarea multicanal, funcţionalitatea aplicaţiei mobile şi a internet banking-ului, vizibilitatea strategiilor de inovare digitale, prezenţa în social media, programele de loializare, gradul de implementare a unui proces complet (end-to-end) de online onboarding, prin care clienţii îşi pot crea şi utiliza un cont bancar exclusiv online etc.

Astfel, cel mai bine cotată bancă românească este Banca Transilvania, care ocupă poziţia a şasea în clasament, atuurile din punct de vedere al digitalizării fiind: (1) online onboarding-ul, categorie la care este una dintre cele două bănci din top 10 care a obţinut punctaj maxim, (2) programele de loialitate şi (3) gradul de vizibilitate a strategiei de inovaţie în faţa clienţilor.

Potrivit raportului FinnoScore, cele mai performante bănci din România, din perspectiva gradului de digitalizare, sunt Banca Transilvania, ING Bank, Libra Bank, BCR şi Raiffeisen Bank. CEC Bank a avut cea mai mare creştere faţă de 2019 dintre toate băncile analizate, aproape dublându-şi scorul, în 2020. Acest salt se datorează în special implementării recente a procesului de online onboarding pentru noii clienţi.

- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Slide Reclame animate Atelierul de imagini publicitate și marketing
online
Accesează pagina!

Ultima oră

00:19:33

ACS Transilvania Bistrița, interviu cu prof. Horațiu Pârțiu

Asociatia Clubul Sportiv TRANSILVANIA Bistrița este un club care promovează educația prin sport. Argumentele principale aduse pentru înfiinţarea acestui club au fost de natură istorică, socială şi sportivă. Bistrița are tradiție în selectarea, creșterea și formarea de fotbaliști și necesită o schimbare de mentalitate, de generații deschise pentru tot ceea ce este nou pe piața națională și internațională, oameni bine instruiți, pregătiți cu metode și principii morale. Interviu cu Horațiu Pârțiu.

Mai multe articole de acest fel

- Advertisement -spot_img
%d blogeri au apreciat: